چاپ        ارسال به دوست

دکتر لشکری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد:

فرهنگ و هنر ابزاری مناسب در جهت انتقال ارزش ها و مفاهیم دفاع مقدس به نسل کنونی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور آزاده، احمد یوسف زاده، دکتر لشکری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و جمعی از کارکنان، اساتید و دانشجویان در مرکز همایش‌های دانشگاه برگزار شد.

دکتر لشکری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و خوشامد گویی به شرکت کنندگان و میهمان ویژه مراسم، اظهارداشت: حماسه دفاع مقدس یادآور فرهنگ شهادت، ایثار، فداکاری و فرهنگ وحدت جامعه اسلامی بوده و خاطر نشان کرد: دفاع مقدس میراث عظیم ملت ماست که دارای ارزش ها و مفاهیم گرانقدری است و این ارزش­ها و مفاهیم باید به گونه­ ای به نسل ­­های دیگر منتقل شوند که هم ماندگار باشد و هم تاثیر گذار باشد و هم در جامعه کاربردی شود.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان این ارزش ها را از نسل پدید آورنده به نسل های کنونی انتقال داد؛ استفاده از فرهنگ و  هنر را ابزار حائز اهمیت در این باره برشمرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی افزود: تا کنون زحمات زیادی در این عرصه در کشور شده است، ولی با توجه به حجمه فرهنگی غرب، باید اقداماتمان گسترده تر و با روشهای خلاقانه ای رو به گسترش باشد.

دکتر لشکری با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از آثار فاخر هنری دنیا بر دوش قهرمانان ملتهاست، بیان داشت: بایستی از ظرفیت دفاع مقدس استفاده شود، چرا که دفاع مقدس محل پرورش بسیاری از قهرمانان این ملت بوده است. از این راه میتوان مفاهیم را در جامعه کاربردی کرد و همچنین بایستی استفاده از این مفاهیم در نظام آموزش و پرورش و آموزشی عالی بیشتر بکار گرفته شوند، و عرضه و تدریس شوند.

درادامه این آئین احمد یوسف زاده نویسنده کتاب آن بیست و سه نفر، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس پیرو سخنان دکتر لشکری تصریح کرد: انتقال جوانمردی های دفاع مقدس با هنر، فرهنگ و ادبیات محقق می گردد.

وی همچنین اظهار داشت: هر رویدادی باید راوی و روایتگر داشته باشد تا فراموش نشود.

یوسف زاده با اشاره به اینکه دفاع مقدس گنجی گرانبهاست که با برداشتن هر رگه ای از آن رگه دیگر نمایان می شود؛ تاکید کرد: با استفاده از آن می توان در راستای رشد پیشرفت ایران اسلامی گام های ارزشمندی برداشت.

گفتنی است پخش کلیپ دفاع مقدس و مصاحبه با نوجوان 14 ساله شهید مهرداد عزیز الهی و همچنین اکران بخش های کوتاهی از پشت صحنه فیلم آن بیست و سه نفر از دیگر برنامه های اجرا شده در این آئین بود.

 

access deny [525]


١٣:١٠ - چهارشنبه ٣ مهر ١٣٩٨    /    عدد : ١٧٠٠    /    تعداد نمایش : ١٩٧٤


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج





اطلاعیه ها (بایگانی)
رویدادهای آینده (ادامه...)